Ešte pred šiestimi mesiacmi o zapletaných gumičkových náramkoch (loom band) nikto nevedel. V rebríčku najpredávanejších hračiek na Amazone sú teraz na 41. mieste z 50-ich, píše DailyMail.co.uk.
Farebné ozdoby sa už vyrábajú v obrovskom množstve rôznych prevedení, napr. svietiace v tme, voňavé, poskladané do tvaru postavičiek alebo ako psie obojky. Obľúbili si ich aj známe osobnosti - vídať ich na rukách Williama a Kate či Davida Beckhama.
Myšlienka vyšla z hlavy Cheonga Choona Ng (45). Inšpiráciu dostal, keď sa pozeral na svoje dcéry, ktoré sa hrali s gumičkami. Vytvoril plastovú verziu náramku, ktorú si dal patentovať a minul 5 800 libier (cca 7 300 eur) z rodinných úspor, aby si dal výrobky lacno vypracovať v Číne. Jeden kus potom predával za 15 dolárov (11 eur) pod názvom Rainbow Loom.
Spočiatku predaje nešli dobre, hračkárstva náramky nechceli predávať. Prelom prišiel v lete roku 2012, keď si americký obchod Learning Express Toys objednal 24 ozdôb a vypredal ich za dva dni. Odvtedy má už spoločnosť hodnotu 80 miliónov libier (vyše 100 miliónov eur).
Ďalší úspech prišiel, keď si náramok vzala vojvodkyňa Kate ako darček od istého dievčatka počas návštevy Austrálie. Predaje vzrástli o 300 %. Z nového trendu sa tešia aj rodičia - konečne majú niečo, čo zabaví deti, tie si totiž vyrábajú vlastné náramky. Možnosti využitia gumičiek sú snáď nevyčerpateľné.