Meškajúci i zrušený let alebo poškodená batožina môžu znepríjemniť cestu za dovolenkovým oddychom. Ako postupovať a kde hľadať pomoc, keď vám dopravca neposkytne, na čo máte nárok?
Pri meškaní lietadla sa o vás má prepravca postarať. Stretli ste sa s problémom pri cestovaní lietadlom? Reklamácia u prepravcu nie vždy pomôže. „Spotrebiteľ sa na nás môže obrátiť, pokiaľ je letecká spoločnosť registrovaná v niektorom členskom štáte EÚ vrátane Nórska a Islandu,“ uviedol Pavel Pavlovkin z Európskeho spotrebiteľského centra v SR. Ako však doplnil, predtým sa treba pokúsiť vyriešiť problém individuálne. Ako požiadať o pomoc? Urobíte tak cez formulár, ktorý nájdete na webovej stránke centra www.esc-sr.
Meškajúci let
Cestujúci majú nárok na to, aby im letecká spoločnosť poskytla primeranú starostlivosť (telefonát, občerstvenie, jedlo, ubytovanie, doprava na miesto ubytovania...).
Nárok máte pri meškaní:
- 2 hodiny a viac pri lete s dĺžkou trasy 1 500 km alebo menej
- 3 hodiny a viac v prípade dlhších letov v rámci EÚ alebo letov s dĺžkou trasy 1 500 až 3 500 km mimo EÚ
- 4 hodiny a viac v prípade letov s dĺžkou trasy viac ako 3 500 km mimo EÚ
- 5 hodín a viac – ak sa rozhodnete nepokračovať v ceste, máte nárok na zaplatenie letenky a na spätný let do miesta, z ktorého ste odleteli
Stratená a poškodená batožina
Pri strate, poškodení alebo omeškaní batožiny, si môžete uplatniť nárok na náhradu do výšky pribl. 1 220 €. Pri poškodení musí cestujúci podať sťažnosť leteckej spoločnosti do 7 dní odo dňa jej prijatia.