Najnovší prieskum portálu FinancnaHitparada.sk zameraný na poplatky v 11 bankách na Slovensku ukázal, že či už ste pasívnym alebo aktívnym užívateľom osobného účtu, za jeho vedenie musíte mesačne zaplatiť rôzne vysokú sumu. A pritom stačí málo a tie isté služby môžete mať bez poplatku.
Aký klient, taký poplatok?
Vyzerá to tak, že banky sa riadia priamou úmerou a heslom – aký klient, taký poplatok. Z prieskumu totiž vyplynulo, že čím viac klient svoju banku používa, tým viac si za účet priplatí. Aktívnejší zákazník, ktorý pravidelne využíva internetbanking, mesačne zadá 5 domácich platobných príkazov, kartou zaplatí 160 eur, trikrát vyberie z bankomatu vlastnej banky aspoň 50 eur, jedenkrát z bankomatu v zahraničí zaplatí priemerne 4,10 eur za mesiac. Menej aktívny zákazník, ktorý mesačne zadá tri domáce platobné príkazy, kartou zaplatí platby v hodnote 100 eur, dvakrát vyberie z bankomatu vlastnej banky aspoň 50 eur a aktívne využíva služby elektronického bankovníctva, zaplatí za mesiac priemerne 3,10 eura. Ročne tak zaplatíme viac ako 43 eur navyše len za to, že svoju banku používame.
Samozrejme, existuje aj riešenie, vďaka ktorému by sme o svoje peniaze prísť nemuseli. V niektorých bankách totiž tieto poplatky odpúšťajú. V online banke Zuno by mohli mať napríklad obaja klienti tieto služby zadarmo. Banka totiž za používanie účtu odmeňuje a ak počas mesiaca zaplatíte kartou platby v hodnote 100 eur, za účet nezaplatíte ani cent.