Trolejbusy sú súčasťou obmeny vozidlového parku MHD v hlavnom meste Slovenska. Boli nakúpené vďaka finančnému príspevku z Operačného programu Doprava Európskej únie 2007-2013.
Často sa spomína, že Bratislava dostáva málo podpory z fondov Európskej únie. Tento úspešný projekt dodávky 80 trolejbusov s možnosťou navýšenia o 40 ďalších je príkladom toho, že Európska komisia má ambíciu pomáhať všetkým regiónom Slovenska.
Obnova vozidlového parku mesta Bratislavy bola zrealizovaná najmä z financií Kohézneho fondu EÚ a štátneho rozpočtu. Dopravný podnik Bratislava, a. s. (DPB, a.s.) získal finančný príspevok vo výške až 39 539 000 eur. To predstavuje pokrytie takmer 80% celkových doterajších nákladov.
Dodané prvé dva trolejbusy Škoda 30Tr budú použité na zácvik vodičov. Cestujúcej verejnosti v Bratislave začnú slúžiť od 1. mája 2014, kedy bude do premávky zaradených prvých 15 trolejbusov. Zhodou okolností je to presne v deň 10 výročia vstupu Slovenska do Európskej únie.
Generálny riaditeľ DPB, a.s. Ľubomír Belfi avizoval, že k celkovej obmene vozidlového parku MHD v Bratislave má dôjsť v priebehu budúceho roka. Tým dosiahne hlavné mesto súčasný európsky štandard cestovania.
Pestrá mozaika projektov podporených Európskou úniou sa dnes rozprestiera po celom Slovensku. A Bratislava nie je výnimkou. Napriek tomu, že Bratislava má menšie možnosti čerpania eurofondov sú "z európskych prostriedkov financované viaceré dôležité projekty ako napríklad rekonštrukcia Starého mosta, budovanie vedeckých parkov, projekty v oblasti vzdelávania, ale aj výstavba protipovodňového systému" uviedol vedúci Zastúpenia Európskej Komisie na Slovensku Dušan Chrenek.
S podporou EÚ sa realizuje aj nákup 30 električiek, nových vlakových súprav a dochádza k modernizácii električkových tratí. To všetko nám ukazuje, že európska podpora pre Bratislavu vôbec nie je zanedbateľná.
Lucia Kopiarová
University of Birmingham