Tvrdia to predstavitelia dopravného podniku. Na decembrovom zastupiteľstve podľa neho mestskí poslanci neschválili kľúčové materiály požadované EÚ. Poslanci sa bránia - na preštudovanie dokumentov vraj nemali dosť času a nákup ohrozený nie je.
„Boli to kľúčové materiály pripravované renomovanými spoločnosťami na to, aby sa splnili požiadavky EÚ,“ povedal Ľubomír Belfi, riaditeľ DPB. Zmluva definuje pravidlá medzi mestom a dopravným podnikom. Podľa neho sa neschválením materiálov vytvoril nebezpečný precedens. „Dúfam, že sa tým neohrozil celý projekt čerpania prostriedkov z fondov EÚ na modernizáciu vozidlového parku,“ dodal Belfi.
Poslanci tvrdia, že peniaze na nákup vozidiel už schválili, Bratislava zaplatí len 5 % z nákladov, zvyšok dá EÚ a štát. Podľa Iva Nesrovnala platí, že väčšinu trolejbusov, autobusov a električiek vlastní mesto. Dopravný podnik ich má v prenájme. Podľa schvaľovaných materiálov by ich však získal od mesta do vlastníctva. „Ide o zásadnú zmenu, potrebné materiály však poslanci dostali len dva-tri týždne pred rokovaním,“ povedal. Jeho slová o nedostatku času potvrdil aj poslanec Ján Hrčka.