Varholíková sedí vo väzení od nehody, ktorá sa stala ešte minulý rok 21. augusta a zomreli pri nej štyria Maďari. Eva však podľa znaleckých posudkov šoférovala pod vplyvom alkoholu a jazdila veľkou rýchlosťou. Na dnešné pojednávanie konečne dorazil aj Rezešovej expartner Erik Fischer. A ten jej poriadne naložil.
Nový Čas nedávno informoval, že Varholíkovej advokát sa snaží klientku dostať do domáceho väzenia. V závere dnešného pojednávania sudkyňa rozhodla, že Rezešová do domáceho väzenia nepôjde.
Sledujte na Čas.sk ONLINE prenos z ďalšieho pojednávania s Evou Rezešovou Varholíkovou >>
Súd v rámci siedmeho dňa pojednávania spoločne vypočuje znalcov po tom, čo v septembri akceptoval požiadavku obhajoby, ktorá iniciovala ďalšiu technickú expertízu. Súd nariadil vypracovanie nového posudku s analýzou nehody.
Internetové vydanie týždenníka Heti Világgazdaság (hvg.hu) v tejto súvislosti napísalo, že viacerí experti z oblasti dopravy nedokázali vyvrátiť tvrdenie obhajoby obvinenej, podľa ktorého Slovenku pred nehodou mohlo oslepiť protiidúce vozidlo idúce na diaľnici. V mieste pred nehodou totiž existuje medzera v živom plote deliaceho pásu diaľnice.
V doplňujúcich expertízach, ktoré sa objavili v procese, sa podľa Heti Világgazdaság nachádza viacero kontroverzných vyjadrení. Obhajca obvinenej Péter Novák predložil posudok, podľa ktorého Slovenka nehode nemohla zabrániť ani pri nižšej rýchlosti, navyše ju mohlo oslepiť v mierne ľavotočivej zákrute vozidlo prichádzajúce zo smeru od Budapešti.
Dnešné pojednávanie by malo podľa hvg.hu poskytnúť odpoveď aj na otázku, či by vozidlo Fiat Punto začalo po náraze horieť aj v prípade, ak by Rezešová. dodržiavala v osudnú noc povolenú rýchlosť 130 km/h. V jednom zo znaleckých posudkov je uvedené, že v takom prípade by auto, do ktorého Slovenka narazila, nezačalo horieť a pasažieri by utrpeli iba ľahšie zranenia. Objavila sa však aj verzia, že fiat mohol mať technické problémy a preto zhorel do tla.Server pripomína, že Eva Rezešová vo svojej jedinej písomnej výpovedi tvrdila, že fiat náhle a bez použitia smerovky vybočil z jazdného pruhu spomedzi kamióny, čo ju prekvapilo. Pred nehodou sledovala premávku a išla "zhruba povolenou rýchlosťou".
Súdny proces, ktorý sa začal 27. augusta, po dnešnom dni bude pokračovať 19. novembra, rozsudok možno očakávať 22. novembra.