V horúce ráno prechádzal na bicykli hrádzou popri Dunaji, ktorá smeruje do Dobrohošti. Nešťastnú závoru si zrejme všimol až na poslednú chvíľu. Nedeľný výlet sa mu stal osudným. Hrádza priniesla nešťastie už viacerým cyklistom. Podľa Vodohospodárskej výstavby, ktorá závory v tomto úseku spravuje, cyklisti i korčuliari vstupujú na hrádzu na vlastné riziko.
Hrádza nie je oficiálnou cyklotrasou, preto by cyklisti mali byť ostražití. „Je nám to veľmi ľúto, no cyklisti a korčuliari si musia uvedomiť, že na hrádzu vstupujú na vlastné riziko. Slúži na prevádzku vodného diela, ktoré spravuje Vodohospodárska výstavba a správca toku, ktorým je Slovenský vodohospodársky podnik. Rampa na tejto hrádzi je riadne označená a dá sa obísť z bočnej strany. Jej účelom je zabrániť tomu, aby po hrádzi jazdili vozidlá, ktoré na to nie sú oprávnené,“ vysvetľuje hovorkyňa podniku Diana Migaľová.
Richard, ktorý sa v nedeľu ráno vybral na cyklovýlet, sa z neho už nevrátil. O život ho mala pripraviť rampa na hrádzi pri galérii Danubiana. „Prvé dohady rodiny vravia, že si závoru všimol neskoro a už nestihol zabrzdiť. Na poslednú chvíľu sa chcel zohnúť a narazil si chrbticu,“ prehovoril o nešťastí rodinný známy. Skutočný dôvod, pre ktorý prišiel o život chlap v najlepších rokoch, ukáže až pitva.
Okoloidúci, ktorí našli Richardovo bezvládne telo pri závore, mu ihneď začali podávať prvú pomoc. V resuscitácii pokračovala aj záchranka, no život mu už vrátiť nedokázali. Smutným faktom ostáva, že nad osudnou závorou visí mrak prekliatia. Nešťastie priniesla už viacerým cyklistom. „Toto je už minimálne piata tragédia, ktorú závora spôsobila za posledných pár rokov. Chodí sem množstvo cyklistov, je to nebezpečné,“ hovorí Milan, majiteľ blízkeho bufetu Obrátka. Sám rád jazdí, preto si vie kritickú situáciu predstaviť. „Už tu bolo zlomené rebro, vybité oko, odtrhnutá slezina a tri zlomené stavce. Lepší cyklisti idú prikrčení a pomerne rýchlo. Stačí, aby svietilo ostré slnko a závoru si všimnú až na poslednú chvíľu,“ dodáva Milan.