Medzinárodný expres z Bratislavy do Prahy, ktorého cesta trvá takmer 11 hodín, si našiel priestor, aby na dlhočiznej trase zastavil v dedinke Horná Štubňa. Popri mestách ako Martin, Banská Bystrica či Žilina pôsobí zastávka v obci s 1 630 obyvateľmi viac ako podozrivo. Zaujímavé je, že odtiaľ pochádza aj poslankyňa Eva Hufková.
Rušenie železničných spojení predstavuje traumu pre mnohých Slovákov. Skresávanie vlakov sa síce dotklo aj obce Horná Štubňa, od decembra 2012, keď prešli železnice na taktovú dopravu (vlaky jazdia v pravidelných intervaloch, pozn. red.), sa však obyvatelia malej obce na Turci tešia, že tu zastavuje sedem zrýchlených spojov a jeden medzinárodný. „Horná Štubňa bola vytipovaná zastávka, kde zastavujú zrýchlené vlaky a aby bolo dodržané taktovanie, bol tam zastavený aj medzinárodný Detvan,“ vysvetľuje hovorkyňa Železničnej spoločnosti Slovensko Jana Morháčová. Prečo výber padol práve na obec s 1630 obyvateľmi, sme sa nedozvedeli.
Z obce, ktorá leží na trase medzi Banskou Bystricou a Turčianskymi Teplicami, pochádza aj poslankyňa Smeru Eva Hufková, medzi viacerými poslancami vnímaná ako neviditeľná. Ako sama povedala, spomínaný vlak používa stále. Okrem poslaneckej stoličky v národnej rade totiž zastáva funkciu okresnej predsedníčky v Turčianskych Tepliciach a poslankyňou je aj v obecnom zastupiteľstve v Hornej Štubni.
To, že by mohla stáť za výberom vytypovanej vlakovej zastávky spoja, ktorý jazdí zo Zvolena cez jej bydlisko, rázne odmietla. „Nemá to nič spoločné s tým, že ja tu chodím a nastupujem, určite nie. Všimnite si, ja som si to skontrolovala, najbližšia zastávka je vždy blízko nejakého mesta, kde býva väčší počet ľudí. Aj v Martine stojí a blízko sú Vrútky. Takisto Banská Bystrica a blízko je Sliač, rovnako Turčianske Teplice a blízko je Horná Štubňa. A Horná Štubňa má v rámci okresu najviac ľudí, takže toto je dôvod,“ odpovedala na našu otázku.