Urobil tak to, čo od neho žiadali bratislavskí poslanci. Mesto totiž chcelo dôkaz, že má o prestavbu stanice skutočne záujem. Ak by o stavebné povolenie nepožiadal, územné rozhodnutie by v auguste stratilo platnosť. Transprojekt podľa svojej mediálnej zástupkyne Márie Adamovej podal žiadosť v stredu 26. júna. Prvú z desiatok, podotýka. Stavebný úrad v bratislavskom Starom Meste ju už eviduje, potvrdil to staromestský hovorca Tomáš Halán. "Úrad teraz v zákonnej lehote žiadosť preskúma a rozhodne buď o začatí konania o vydaní stavebného povolenia alebo v prípade, že budú chýbať nejaké dokumenty, vyzve stavebníka, aby ich doplnil," vysvetlil Halán ďalší postup. Zákonná lehota je 30 dní, resp. 60 dní pri zložitejších stavbách.
Investor má s mestom ešte dopracovať dodatok k Zmluve o budúcej kúpnej zmluve, ktorú s firmou Transprojekt uzatvoril tesne pred svojim odchodom bývalý primátor Bratislavy Andrej Ďurkovský. Dodatok má určiť časový harmonogram prác, ktoré musí investor dodržať a zároveň zaväzuje mesto, aby umožnilo investorovi na pozemkoch stavať. Na štvrtkové (27.6.) rokovanie mestského zastupiteľstva primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD) návrh dodatku poslancom predložil.
Prvá fáza sa v ňom začína v októbri tohto roku, hlavnú budovu mal Transprojekt začať prestavovať o dva roky v apríli a otvorenie projektu v ňom bolo naplánované na máj 2017. "Nedodržanie ktoréhokoľvek termínu a jeho prekročenie o viac ako 90 dní sa v prípade, že ho nespôsobil zásah vyššej moci, bude považovať za podstatné porušenie zmluvy," uvádza mesto v dodatku. Na základe toho by mohlo od zmluvy odstúpiť, a to bez predchádzajúceho písomného upozornenia a akýchkoľvek ďalších záväzkov voči investorovi. Mesto si dalo urobiť právnu analýzu, dnes od zmluvy jednostranne odstúpiť nemôže.