Vo februári ste kúpili Energetické Centrum. Medializovaných bolo dosť prípadov nespokojných ľudí. Robíte s tým niečo?
Okamžite po prevzatí spoločnosti sme prijali niekoľko efektívnych opatrení na zlepšenie vzťahov so zákazníkmi. V prvom rade sme im vyplatili preplatky za elektrinu a plyn za uplynulé obdobie, nastavili sme fakturačný systém tak, aby mali lepší prehľad o účtovaní spotreby. Snažíme sa o mimosúdne vyrovnanie s poškodenými klientmi, ktorí podali podnet na spotrebiteľské združenie S.O.S. Poprad pre finančné pohľadávky z minulosti alebo nekalé praktiky zo strany dodávateľa.
Vyvodili ste nejaké dôsledky voči predajcom, ktorí klamali ľudí?
S problémovými predajcami, ktorí uzatvárali zmluvy v rozpore so základnými etickými princípmi, sme ukončili spoluprácu. Sme transparentná a korektná firma a takto plánujeme pôsobiť aj na slovenskom trhu.
Úrad pre reguláciu sieťových odvetví zistil, že bývalé vedenie sa dopustilo závažných pochybení voči zákazníkom. Ako to chcete riešiť?
So zástupcami Úradu pre reguláciu sieťových odvetví intenzívne rokujeme. Podrobne sme sa oboznámili so zistenými nedostatkami a napriek tomu, že sa týkajú obdobia pred naším vstupom do spoločnosti, chceme celú záležitosť vyriešiť čo najskôr v prospech zákazníkov.
Čo teda môžu od vás čakať vaši zákazníci? Čo sa pre nich zlepší?
Spoločnosť Energetické Centrum má 130 tisíc zákazníkov, ktorým aj naďalej garantujeme nižšiu cenu oproti bývalým monopolným dodávateľom počas celého trvania zmluvného vzťahu. Naším prioritným cieľom je vybudovať kvalitnú zákaznícku starostlivosť, ktorá presvedčí spotrebiteľov, že sme pre nich spoľahlivým, serióznym a stabilným partnerom.
Nejaké konkrétne kroky?
Budujeme nové moderné call centrum so zákaznícky orientovanými operátormi. Uvedomujeme si, že na slovenskom trhu je veľká konkurencia alternatívnych operátorov, preto plánujeme zákazníkom ponúknuť produkty a služby s vyššou pridanou hodnotou. Oslovovať ich budeme reklamou, cez call centrum, ale aj cez obchodných zástupcov.
Nemáte z toho obavy? Obchodní zástupcovia nemajú práve najlepšiu povesť...
Napriek pošramotenej povesti podomového predaja z minulosti sme presvedčení, že sa dá robiť poctivo. Každý obchodník Energetického Centra musí absolvovať školenia a takisto sa musí riadiť základnými etickými princípmi obsiahnutými v Kódexe obchodníka. Aby sme predišli akýmkoľvek nekalým praktikám, budeme ich pravidelne kontrolovať a hodnotiť.