Predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo by s dotáciou na opravu bratislavských ciest súhlasil, chce to však robiť „župným spôsobom“. Na základe dohody, o ktorej mesto s krajom rokujú, by samosprávny kraj mal na opravu ciest Bratislave prispieť približne jedným miliónom eur.
Bratislavská župa pri tom chce presne určiť tie najkritickejšie úseky bratislavských ciest, ktoré treba opraviť a na ktoré uvoľnia peniaze. Návrh dohody však musí prejsť ešte cez krajských poslancov, určiť by mali aj cesty, ktoré opravu najviac potrebujú. Takéto krátkodobé riešenie je podľa Freša spravodlivé. „Je to signál pre oba subjekty, že to, čo sa bude dávať do údržby v budúcnosti, dokážeme mať pod kontrolou a dokážeme používať,“ vyjadril sa Frešo dnes pred bratislavskými mestskými poslancami. Bratislavský župan si myslí, že ľudia potrebujú dostať opravené konkrétne úseky ciest, aby videli výsledok spoločnej komunikácie.
Podľa bratislavského primátora Milana Ftáčnika na opravách by sa podieľalo aj mesto. Primátor chce preto pred poslancov predložiť návrh na zmenu rozpočtu, v ktorom by sa vyčlenilo minimálne 700-tisíc eur na opravu ciest a pravdepodobne aj mostov a na vodorovné značenie.
Mesto si chce nechať len cesty IV. triedyPetržalskí poslanci vo svojom uznesení zo zasadnutia miestneho zastupiteľstva žiadajú mesto, aby iniciovalo legislatívne zmeny v parlamente tak, aby cesty I. triedy prešli do vlastníctva štátu a cesty II. a III. triedy pod vyšší územný celok. Mesto by sa tak staralo len o cesty IV. triedy. Podobný návrh predložil bratislavskému zastupiteľstvu aj poslanec Ján Hrčka, ktorý navrhoval odňatie ciest II. a III. triedy mestu a zveriť ich Bratislavskému kraju. Svoj návrh však nakoniec pre nejasnú formuláciu stiahol.
Bratislava by však pri probléme opravy a údržby ciest potrebovala dlhodobejšie riešenia. Jedným z nich by mohol byť aj návrh novely o rozdelení dane z motorových vozidiel medzi mesto a Bratislavský samosprávny kraj. Návrh novely do podateľne parlamentu minulý týždeň v piatok predložil predseda poslaneckého klubu SaS Juraj Miškov. Podľa novely by tak z výnosu z dane od majiteľov áut išlo kraju 80 percent sumy a Bratislave 20 percent. Tento pomer podľa Miškova zodpovedá pomeru kilometrov ciest, ktoré má v správe kraj a mesto. Podľa neho sa kraj stará o približne 400 km ciest a mesto spravuje približne 100 kilometrov ciest. Na oplátku Miškov kraju navrhuje podporu pri hľadaní náhrady za časť dane, ktorá by išla mestu. Spomenul napríklad spravodlivejšie rozdelenie výnosu z dane od fyzických osôb, kde je podľa neho Bratislavský kraj oproti iným znevýhodnený.
Mesto na svojom území spravuje cesty I. a II. triedy a prejazdné úseky, bratislavské mestské časti sa starajú o cesty III. a IV. triedy. Bratislavský samosprávny kraj sa stará o cesty v okolí hlavného mesta.