Po tom, čo klesla hladina rieky, 82-metrový kolos už len nehybne leží na kamennom brehu. Podľa miestnych obyvateľov dediny Sap, pri ktorej loď havarovala, tam takmer denne chodia dlhoprstí.
„Vidíte tieto odtlačky po veľkých kolesách v snehu? Aj keď sa tu denne chodíme pozerať a stopy po aute sú denne čerstvé, celé dni to strážiť nebudeme. Kto nám to zaplatí? Rumun, ktorému loď patrí, si za stráženie neplatí,“ vysvetlili muži, ktorí z lode po havárii odčerpávali naftu. Podľa informácií Nového Času údajne Rumun nepodniká veľké kroky, aby plavidlo odstránil.
Navyše, ani podľa Štátnej plavebnej správy nevytvára kolos plavebnú prekážku. Všetko teda nasvedčuje tomu, že loď, ktorá havarovala 9. januára, keď sa jej do kormidla dostalo drevo, zostane prevrátená na boku na súši ešte dlhý čas. No nie je jediná, ktorá tento rok nedobrovoľne „zakotvila“ u nás. Remorkér DENIA s tlačným člnom, ktorý viezol železnú rudu, postavil do pozoru hasičov 16. januára. Pri plavbe po Dunaji vznikli na jeho trupe dve diery.
Nemedializovaná havária sa stala aj 18. januára. „Plavidlo Sitno s tlačnou zostavou, plaviace sa proti prúdu, narazilo do brehu prívodného kanála Vodného diela Gabčíkovo. Našťastie sa loď nepoškodila,“ povedala hovorkyňa Štátnej plavebnej správy Jana Vadkertyová.