Dedinu Úpor (okr. Trebišov) v nedeľu zahalil mrazivý žiaľ. Zhruba štyristo príbuzných, známych a kolegov prišlo špičkovému strojvodcovi s 30-ročnou praxou Jánovi Šarudimu povedať posledné zbohom.
Rodičia neuniesli ťarchu smútku, museli ich cestou podopierať. „Dieťa moje, dieťa moje,“ horekovala mama. Na svojho syna môžu byť rodičia hrdí, obetoval sa za iných. „Za vonkajšou zdržanlivosťou sa skrývala veľká osobnosť. Jeho charakter sa ukázal, keď ako vodič vlaku zachránil veľa životov,“ odznelo v príhovore. „Ďakujeme za vzor plnenia povinností, za záchranu ľudí. Nezabudneme na teba!“ Počas týchto slov sa dedinou rozľahlo hlasné trúbenie lokomotívy.
Kolegovia tým Jánovi vzdali hold. „Táto tragédia zasiahla každého železničiara. Tam, kde si sa pobral, budeš svojim kolegom patrónom a budeš ich ochraňovať!“ odkazujú železničiari. Nikto z prítomných sa už neubránil slzám. Kňaz takisto vyzdvihol Jánovu obetu. „Zahynul v službe iným a pre iných... Robil všetko preto, aby si cestujúci mohli povedať, že nič extra necítili. Mnohí mu môžu vďačiť za život. Mali by pamätať na to, že niekto za nich položil ten svoj,“ povedal. Ján Šarudi tragicky zahynul pri zrážke IC vlaku s posypovým autom na železničnom priecestí pri Beňadikovej. Keď zbadal vozidlo na koľajach, brzdil až do poslednej chvíle. Ochránil tak cestujúcich, no seba už zachrániť nestihol.
Brzdil do poslednej chvíleRušňovodič Ján Šarudi († 50) zahynul po tom, čo vlak, ktorý riadil, narazil do pokazeného posýpacieho auta. Tragédia sa stala pred deviatou večer na železničnom priecestí pri obci Beňadiková (okr. Liptovský Mikuláš). IC vlak Kriváň z Bratislavy do Košíc vyšiel zo stanice v Liptovskom Mikuláši. Po pár kilometroch mu skrížil cestu pokazený posypový voz Škoda 706. Skúsený šofér s vyše 30-ročnou praxou sa vydal o 19.35 hod. na údržbu ciest na trase Veterná Poruba, Konská, Beňadiková. Na priecestie podľa informácií Nového Času vošiel, keď ešte signalizácia nesvietila.
Podľa vodiča posýpača jeho auto zastalo na priecestí a nedalo sa viac naštartovať. Išlo pravdepodobne o technickú chybu. „Z predbežnej analýzy vychádza, že rušňovodič brzdil a trúbil najmenej sto metrov pred priecestím. Brzdil až do poslednej chvíle, aby zmiernil následky zrážky a ochránil cestujúcich. Robil, čo bolo v jeho silách,“ informovala hovorkyňa ŽSSK Slavomíra Šubrtová o snahách rušňovodiča.