Podľa dopravného servisu tam autá v čase dopravnej špičky stáli dlhšie zhruba o 20 minút ako zvyčajne. Naopak, vyhradené pruhy pre MHD na Moste SNP a Štefánikovej ulici považujú za prospešné občianske združenia aj Novým Časom oslovený dopravný expert.
Dlhočizné kolóny na vyťaženom úseku v smere z Petržalky do centra v ostatných dňoch riadne pili krv vodičom. „Dopravný kolaps nespôsobili bus pruhy na Štefánikovej ulici či Moste SNP, ale dva krátke úseky na Staromestskej ulici,“ vysvetlil dopravný expert Jozef Drahovský. Práve táto ulica bola totiž doteraz prejazdná vo dvoch pruhoch. Autá z Petržalky i z nábrežia sa tu jednoducho premiešali a ku kolíznym situáciám nedochádzalo. To sa však zmenilo počas týždňa mobility. Autá z nábrežia aj z Petržalky sa zliali do jedného pruhu a výsledkom boli kilometrové zápchy v Petržalke aj na nábreží. „Dva krátke bus pruhy na Staromestskej treba okamžite zrušiť,“ zdôraznil Drahovský. Po tom, čo o dlhých kolónach napísal Nový Čas, bus pruhy na Staromestskej zrušili.
Zostali ešte autobusové pruhy na Štefánikovej ulici a Moste SNP. K tým nemá Drahovský výhrady, kritizuje tu len nepresné dopravné značenie.
Čiastočne za pravdu mu dáva i magistrát. „Zatiaľ sa ako najproblematickejší javí úsek v okolí Najvyššieho súdu,“ povedal hovorca bratislavského primátora Ľubomír Andrassy. Zdôraznil však, že presné výsledky budú k dispozícii až po skončení akcie. Návrat k pôvodnému stavu by mal nastať najneskôr od nedele. „Od prvého okamihu sme si boli vedomí, že tento krok mesta vyvolá odmietavé postoje hlavne zo strany vodičov, tých Bratislavčanov, ktorí na cestovanie využívajú pohodlie osobného auta,“ povedal. Podľa neho sa pri prostriedkoch MHD prvýkrát podarilo dodržať dopravný grafikon. „Tento úsek patrí pre MHD k najvyťaženejším v rámci Bratislavy, počas špičky tu vznikali najväčšie zdržania. Podľa predbežných výsledkov sa jazdná doba teraz skrátila počas špičky o 1 až 1,5 minúty. Vo všetkých európskych mestách ide o bežnú prax,“ tvrdí Zuzana Vachová z Dopravného podniku Bratislava.