Pri topánkach z hadej kože či kabáte zo zebry svieti slogan – Príďte navštíviť ich šťastnejších príbuzných.
Zahraničné celebrity, ale najnovšie už aj slovenské známe tváre, sa neraz chvália drahými módnymi výstrelkami - kabelkami či topánkami z ohrozených druhov zvierat. Podľa zoo majú nové plagáty aj výchovnú funkciu, keď poukazujú na pytliactvo či na módny priemysel. „Snažíme sa ľuďom vysvetliť, že aj vďaka zoologickým záhradám majú niektoré druhy šancu prežiť,“ tvrdí Katarína Matejovičová zo zoo. S nápadom na kontroverzné plagáty ich oslovila agentúra. Tej sa zdalo, že kým na reklamu viedenskej zoo natrafíte v Bratislave skoro na každom rohu, tú našu takmer nevidieť. „Potrebovali sme pripraviť komunikačný koncept, ktorý hneď zaujme a vyvolá diskusiu,“ vraví Marek Wilhalm z agentúry Jandl, ktorá vytvorila vizuály bez nároku na honorár.
Kampaň zatiaľ prebieha krátko a zoo tvrdí, že so žiadnymi negatívnymi reakciami sa nestretli. „Neočakávame, že sa reklama bude páčiť všetkým, ale ak to prinúti ľudí zamyslieť sa nad významom zoologických záhrad v spoločnosti, úloha je splnená,“ dodáva Matejovičová.