Všetko sa začalo, keď si minister pozrel prvú časť šou Farmár hľadá ženu 3. „Dopozeral som ju celú a nevychádzal som z úžasu. S takou mierou vulgárnosti a totálnej degradácie človeka som sa ešte v najsledovanejšom čase našich celoplošných vysielateľov nestretol. Musím však dodať, že relácie podobného typu na konkurenčnej Markíze príliš v tomto nezaostávajú,“ vyhlásil Maďarič. Aké kroky minister plánuje?
Formáty podobného rangu podľa Maďariča prispievajú k barbarizácii národa a rezort preto pripraví na televízie poriadny bič v podobe novej vyhlášky. Potom si už kompetentní v Markíze či Jojke zrejme s takýmto programom pred 20. hodinou ani neškrtnú. Maďaričove slová nenechali chladným ani riaditeľa televízie z Koliby Františka Borovského, ktorý svoj názor napísal na svoj profil na facebooku.
„Urobme rovno radu pre schvaľovanie programu a vôbec, zrušme aj internet, lebo to, čo je na internete, to rozum zostáva stáť. Naposledy som dobrovoľne na You Tube videl dopravnú nehodu, a ako to tam môže byť bez toho, aby sa stanovili nejaké hranice?! Hrozné,“ zareagoval Borovský. Podľa plánu ministra by totiž naše televízie programy vhodné pre divákov od pätnástich rokov mohli vysielať iba po ôsmej večer.
Čísla sledovanosti však hovoria jasnou rečou: ľudí podobné šou zaujímajú a k obrazovkám si sadajú v státisícoch. Maďarič však neprestal ani po tlačovke, na ktorej to televíziám poriadne natrel a rozhodol sa napísať otvorený list. „To, že súkromní vysielatelia na Slovensku vedú boj o diváka a v konečnom dôsledku aj o svoj zisk často na hranici dobrého vkusu a akceptovaného bulváru, je už roky z televíznych obrazoviek zrejmé. V poslednom období som však nadobudol pocit, že naši súkromní vysielatelia sa rozhodli tento boj pritvrdiť tým najhrubším spôsobom a atakom na tie najnižšie pudy,“ píše Maďarič.
Čo na to televízie?
TV Joj
„TV JOJ vysiela v rámci platnej legislatívy, ktorú neporušuje. Farmár hľadá ženu je iba jedným z formátov, ktoré ponúkame a ktorý dokonca nereprízujeme počas dňa. Navrhovaná iniciatíva sprísniť legislatívu by znevýhodnila iba slovenské televízie a nedotkla by sa zahraničných, ktoré sú u nás voľne dostupné,“ povedal vedúci PR oddelenia TV JOJ Jozef Gogola.
TV Markíza
"Záujem pána ministra by sa mal v súčasnosti zamerať predovšetkým na RTVS, ktorá čerpá zdroje zo štátneho rozpočtu, zo zmluvy so štátom a z koncesionárskych poplatkov, ktoré navyše v nasledujúcom období plánuje zvýšiť, hoci úroveň verejnoprávneho média tomu nezodpovedá. TV Markíza si rozhodne stojí za svojou programovou ponukou. Sme komerčné médium a líder trhu, ktorý ponúka relácie zamerané na občianske a ľudské témy ako je naše silné a najobjektívnejšie spravodajstvo, Lampáreň, Modré z neba, ale aj kvalitné zábavné formáty, seriály vlastnej tvorby. Kritiku pána ministra považujeme za neopodstatnenú aj vzhľadom na to, že TV Markíza vysiela absolútne v súlade s platnou legislatívou", povedala hovorkyňa Markízy Oľga Dúbravská.