Pri teste Nového Času sa ortuť teplomera v týchto spojoch dokonca vyšplhala až nad 35 stupňov! „Ideme sa tu udusiť, riskujeme zdravie,“ sťažujú sa cestujúci. Cestovanie v predpotopných vozidlách zle znášajú nielen dospelí, deti a seniori, ale aj zvieratá.
Lístky síce zdraželi, no klimatizované autobusy nepribúdajú! Posledná obnova vozového parku bola v hlavnom meste pred dvoma rokmi, keď pribudlo 124 nových autobusov. Z celkového počtu 470 má však klímu len 57! „Cena autobusov bratislavskej MHD sa pohybuje medzi 200- až 300-tisíc eur. Rozdiel medzi klimatizovaným a neklimatizovaným je 30-tisíc eur,“ uviedla hovorkyňa Dopravného podniku v Bratislave Agáta Staneková.
Tí, čo cestujú električkou či trolejbusom, majú smolu, v tých klíma chýba. „Jej inštalácia je síce technicky možná, ale bola by komplikovaná a priveľmi finančne nákladná,“ dodala Staneková. Nákup klimatizovaných spojov má na starosti mesto, to sa bude o ne uchádzať z eurofondov. Kedy sa nákup uskutoční, však v tejto chvíli jeho predstavitelia nevedia. „Odpoveď by mala byť známa v septembri, keď bude poslancom na rokovanie mestského zastupiteľstva predložený materiál k tejto téme,“ povedala Martina Halušková z magistrátu.
Rýchlik Bratislava - Košice 35,4 °C
Až do Martina sa v neklimatizovanom kupé v rýchliku potila študentka z Bratislavy Lucia Oravcová (22) aj so psíkom.
Trolejbus 34 °C
Pracovníčka banky Miriam Fačková (29) z Bratislavy cestuje trolejbusom do práce každý deň.
Električka 35 °C
V električke sa ťažko dýchalo aj Bratislavčanke Diane Chudej (28) s dcérkou (2) Michaelou.