Kolaudácia prebehne 30. júna, cestujúci ho budú využívať už počas júlovej skúšobnej prevádzky. Kapacita letiska tak stúpne z 3,5 milióna cestujúcich na 5 miliónov. Pribudnú obchody, fast food, autopožičovňa a dokonca aj sprchy. Nový Čas nazrel do priestorov, kde sú záverečné stavebné práce v plnom prúde.
Výstavbu nového terminálu v hodnote vyše 100 miliónov € rozdelili na dve etapy. Prvú, ktorú stavali rok a pol, dokončili v júni 2010 a cestujúci odtiaľto odlietajú takmer dva roky. Vlani v januári sa začala demolácia pôvodnej odletovej haly, na ktorej mieste postavili súčasný terminál. Slúžiť bude najmä ako príletový terminál, pričom sa prepojí s už existujúcim odletovým terminálom. Novinkou budú verejné sprchy umiestnené v suteréne. V budúcnosti zrejme pribudne aj maloobchodný reťazec. „Nová budova sa nesie v originálnom leteckom štýle, aby sa odlíšila od iných letísk,“ vysvetľuje hovorkyňa letiska Dana Madunická.
Vstupná hala
Premelie sa tu najviac ľudí! Na prízemí sa budú nachádzať predajné pulty autopožičovní aj fast food. Hlavná verejná hala bude prechádzať všetkými troma nadzemnými podlažiami
Príletová časť
Nový terminál je určený najmä pre prílety. V neverejnej zóne na prízemí sa nachádzajú štyri batožinové pásy. Stretávať sa tu budú cestujúci z krajín Schengenu aj mimo neho. Tí budú do haly vchádzať z pôvodného terminálu B, kde absolvujú pasovú kontrolu.
Odletová časť
Na druhom poschodí budú priestory pre cestujúcich, kde môžu stráviť čas pred odletom. Pribudnú duty free shop, kaviareň, predajňa so slovenskými vínami či s kozmetikou. Do odletovej časti sa presunie detekčná kontrola, budú tu štyri nové odletové brány.
Štefánikov bombardér
Nad hlavami cestujúcich už v plnej paráde poletuje replika dvojplošníka, v ktorom zahynul generál M. R. Štefánik. Maketu talianskeho bombardéra Caproni za 900-tisíc € včera vyvesili na ôsmich lanách v pristávajúcej polohe.