V hlavnom meste totiž na jedno parkovacie miesto pripadajú dve vozidlá a vodiči často blúdia aj pol hodiny, aby mohli svoje autá odstaviť. V súčasnosti je najkritickejšia situácia v Petržalke, kde by potrebovali okolo 20-tisíc nových miest na parkovanie. Riešenia sú zložité, mestské časti plánujú stavať parkovacie domy, uprednostňovať domácich vodičov či zjednosmerniť ulice.
Staré mesto
Počet parkovacích miest: 10 000
Chýbajúce miesta: presné číslo neuviedli
Riešenie: „Cieľom je zachovať rezidenčné parkovanie pre obyvateľov a cez deň, keď sú tieto miesta voľné, by ich mohli využiť návštevníci za poplatok. Chceme zvýšiť obrátkovosť parkovacích miest, aby ich návštevníci nevyužívali na celodenné parkovanie, ale aby namiesto jazdy autom zvolili cestu do centra mesta hromadnou dopravou,“ povedal hovorca Tomáš Halán.
Rača
Počet parkovacích miest: 3 039
Chýbajúce miesta: 3 000
Riešenie: „Na zvýšenie počtu parkovacích miest pripravujeme zmeny organizácie dopravy, ako sú zjednosmernenie vybraných ulíc,vodorovné dopravné značenie na vybudovaných parkovacích plochách a podobne. Zaväzujeme aj investorov vybudovať príslušný počet parkovacích miest,“ povedal starosta Peter Pilinský.
Karlova Ves
Počet parkovacích miest: 2 750
Chýbajúce miesta: približne 2000
Plánujú riešenie: „Spolu s občanmi realizujeme projekt svojpomocného budovania parkovacích miest, v ktorom ich do dnešného dňa vzniklo cca 400. V budúcnosti chceme takto vybudovať v priemere 100 parkovacích miest ročne,“ povedal Martin Patoprstý, vedúci referátu dopravy a cestného hospodárstva.
Devínska Nová Ves
Počet parkovacích na sídliskách: 2000
Chýbajúce miesta: minimálne 1 000
Riešenie: „Situáciu riešime budovaním ďalších parkovacích miest na voľných plochách, čo je, samozrejme, nepostačujúce. Na základe auditu parkovania ideme pripravovať komplexný systém parkovania,“ povedal starosta Milan Jambor.
Petržalka
Počet parkovacích miest: okolo 17 000
Chýbajúce miesta: asi 20 000
Riešenie: „Opatrenia sa budú postupne realizovať vo dvoch líniách - jednak zabezpečiť nárast parkovacích kapacít, a to výstavbou parkovacích domov a jednak zabezpečiť parkovanie predovšetkým pre rezidentov, a to na jestvujúcich parkoviskách, v prípade potreby aj na komunikáciách, resp. v parkovacích domoch,“ uviedla hovorkyňa Mária Grebeňová-Laczová.
Dúbravka
Počet parkovacích miest: takmer 4 000
Chýbajúce miesta: okolo 4 000
Riešenie: „Plánujeme zjednosmernenie jednotlivých ulíc, vytvorenie šikmých parkovacích státí, zabratie zdevastovaných zelených plôch a postavenie poschodových parkovísk,“ skonštatoval hovorca Michal Kriško.
Nové Mesto
Počet parkovacích miest: 6 000
Ďalšie miesta spravuje: magistrát
Chýbajúce miesta: presný počet neuviedli
Riešenie: „Mestská časť aktívne vstupuje do prípravy novej parkovacej politiky, ktorú zastrešuje magistrát hlavného mesta. Od začiatku upozorňujeme, že je nevyhnutné vybudovať záchytné parkoviská v okrajových častiach Bratislavy,“ uviedol hovorca Marek Tettinger.
Vajnory
Počet parkovacích miest: 740
Chýbajúce miesta: 100
Riešenie: „V nových lokalitách je podmienkou pri výstavbe preukázanie dostatočných parkovacích miest. Situáciu s parkovaním rieši mestská časť vhodnými dopravnými opatreniami,“ uviedol starosta Ján Mrva.
Lamač
Počet parkovacích miest: 1 295
Chýbajúce miesta: 130
Riešenie: „Situáciu riešime vybudovaním parkovacích miest zo zatrávňovacích tvárnic, pokračovaním jestvujúcich parkovísk, rozširovaním komunikácií a podobne,“ povedala Vlastislava Rychtáriková z mestskej časti Lamač.
Ružinov
Počet parkovacích miest: minimálne 13 000
Chýbajúce miesta: neuviedli
Riešenie: „Pripravujeme úpravy nevyužívaných a zničených menších plôch na sídliskách tak, aby sa zmenili na parkovacie miesta,“ uviedla hovorkyňa Miroslava Štrosová.
Podunajské Biskupice
Počet parkovacích miest: 3 073
Chýbajúce miesta: 5 000
Riešenie: V ostatnom čase vytvárali parkovacie miesta v zeleni z tzv. ekotvárnic, kde to okolnosti a nutnosť riešenia parkovania umožnili. Sú to však neoficiálne parkovacie miesta.