V Bratislave je evidovaných až 210-tisíc vozidiel a ďalších asi 100-tisíc prichádza do metropoly každý pracovný deň. Na území hlavného mesta je však len 150-tisíc miest na parkovanie. Aj preto mesto pripravuje novú stratégiu. Väčšina z parkovacích miest má pritom charakter uličného parkovania, čo znamená, že nejde o oficiálne miesto na parkovanie. Magistrát Bratislavy chce aj v dôsledku toho postupne zavádzať nové pravidlá.
Prvé kroky smerujúce k celomestskej regulácii parkovania by sa mohli začať už od začiatku budúceho roku. „Samospráva bude preferovať ľudí, ktorí sú v Bratislave prihlásení na trvalý pobyt, a to formou rezidenčného parkovania.To umožní bezplatné parkovanie na vyhradených státiach v čase od 18. do 8. hodiny,“ povedal hovorca primátora Ľubomír Andrassy. Verejnosť môže prezentovať svoje názory na webovej stránke hlavného mesta, poslancom mestského zastupiteľstva to poslúži ako podklad pri rozhodovaní o definitívnej verzii stratégie parkovania. O tom, že to bude búrlivá diskusia, niet pochýb, naznačujú to aj reakcie čitateľov, keď Nový Čas vo februári informoval o pripravovanej zmene.