Anketa OTO 15. ročník POSLAŤ TIP
28.01.2015
Alfonz
Odporučiť na Facebooku 0

Zem opäť tesne minie asteroid, bude k nám bližšie ako družice

Zem opäť tesne minie asteroid, bude k nám bližšie ako družice Zem sa zrážke s asteroidom vyhne len tesne.Autor: SITA
16.03.2012, 18:30 | Malý asteroid, ktorý vo februári v relatívne malej vzdialenosti minul Zem, sa o rok vráti a preletí ešte bližšie k povrchu našej planéty.

Podľa astronómov sa 15. februára 2013 priblíži na 24-tisíc kilometrov a bude tak k Zemi bližšie než niektoré vesmírne družice.

Malý asteroid s priemerom zhruba 50 metrov spozorovali amatérski astronómovia z observatória v Španielsku tento rok až vo chvíli, keď 22. februára minul Zem.

Vďaka presným výpočtom obežnej dráhy sa podarilo zistiť, že asteroid sa na dohľad Zeme vráti skoro presne po roku a preletí asi dve desiatky tisíc kilometrov nad povrchom. „To je bezpečná vzdialenosť, stále je to ale dosť blízko na to, aby bol asteroid viditeľný obyčajným ďalekohľadom,“ uviedol predstaviteľ Európskej vesmírnej agentúry Detlef Koschny.

Riziko, že by sa asteroid stretol so zemou, je vylúčené. Vedci však budú sledovať jeho dráhu, aby dokázali predpovedať, ako sa teleso bude správať v budúcnosti. „Budeme zvedaví na to, ako sa zmení obežná dráha asteroidu po ďalšom blízkom prelete, aby sme mohli vypočítať prípadné riziko budúceho stretu,“ dodal Koschny.

dnes 18:24 Správy Ako vzniká rakovina? Českí vedci prišli s prelomovým objavom!

Českí, austrálski a novozélandskí vedci zistili, čo potrebujú rakovinové bunky k tomu, aby vytvárali nádory, rýchlo sa množili a ľahšie prekonávali nepriaznivé podmienky.

Ako vzniká rakovina? Českí vedci prišli s prelomovým objavom!
Plamene jej znetvorili tvár a telo: Lekári urobili aj nemožné a výsledok je ohromujúci!

Sú to len dva mesiace od momentu, kedy prišla Kilee (16) o 25 percent svojej kože.

Monika Bagárová na zaľúbenej selfie: Bozk s mužom, ktorý jej ukradol srdce!

Len tak žiari! Do roku 2015 vykročila mladá česká speváčka Monika Bagárová (20) zjavne šťastnou nohou.