Lenže iní herci naďalej veselo hrajú zároveň v jednej aj druhej televízii. Ako je to možné? Aký je vzťah medzi televíziami a hercami? Prečo nemajú exkluzívne zmluvy?
Herci sa zhodujú v tom, že ak si chce televízia niekoho z nich udržať pre seba, mala by ho zazmluvniť exkluzivitou. To by však televíziu vyšlo zrejme poriadne draho. Veď honoráre sa podľa zákulisných zistení pri „áčkových“ hercoch a žiadanosti projektu vyšplhali z 5 000 Sk (166 €) na 500 € a viac za jeden nakrúcací deň. A ak by mali hercom platiť ešte za to, že budú iba na jednej stanici, honoráre by boli niekoľkonásobne vyššie.
Robo
Prezentuje sa ako popletený Karol v seriáli Panelák aj ako jeden z členov v rovnako úspešnej Partičke či vyšetrovateľ v Meste tieňov. „Mojím krédom je, že si robím svoje povolanie a nijakým spôsobom sa nemienim dať zatiahnuť do akéhokoľvek konkurenčného boja televízií,“ tvrdí herec. „Mám na to svoj názor, ale nemienim ho prezentovať. Som takou istou bábkou ako hociktorý iný herec,“ hovorí
Maroš Kramár (51)
Jednému z najobsadzovanejších hercov sa ponuky hrnú nielen zo slovenských, ale aj českých televízií. Napriek tomu, že Kramár už od začiatku hrá v markizáckej Ordinácii v ružovej záhrade, nedávno sa objavoval aj ako podnikateľ Ivan Bauer v jojkárskom seriáli Nevinní. Na to, či môže hrať herec v jednej aj druhej televízii súčasne, má svoj názor. „Pokiaľ herec nemá exkluzivitu, môže hrať, kde ho obsadia. Je už len na televízii, či chce s hercom spolupracovať, aj keď hrá v konkurenčnej televízii. Herci sú tanečnice, ktoré čakajú na vyzvanie do tanca,“ tvrdí Kramár. „Sme príliš malý štát a je nás málo na to, aby sme hrali len v jednej televízii, a v druhej nie,“ hovorí presvedčivo.