Šamorínčania sa však napriek tomu vlaku v meste nedočkajú. Bývalú stanicu totiž už dávno prerobili na rodinný dom, koľaje neexistujú a mnohé pozemky už železnice predali. Pokiaľ teda chcú Šamorínčania do Bratislavy cestovať vlakom, nezostáva im nič iné, len sa autobusom či autom dopraviť na stanicu do približne 4 kilometre vzdialeného Kvetoslavova.
Mesto Šamorín nebolo železničným uzlom ani v minulosti. „Viedla tu jediná trať do obce Kvetoslavov, kde ľudia presadali na ďalšie vlaky,“ hovorí viceprimátor Šamorína Tibor Pogány. Postupne s rozvojom cestnej siete ľudia radšej začali využívať pohodlnejšiu prepravu autobusmi a autami. „Posledný nákladný vlak tu prešiel v roku 1999, osobné prestali premávať ešte predtým,“ dopĺňa viceprimátor.
Prípadná obnova trate tak podľa neho neprichádza do úvahy. „Bolo by to veľmi nákladné a pravdepodobne zbytočné,“ vraví. Radnica v meste hľadá iné riešenia, ako obyvateľom sprístupniť železničnú dopravu. V čase špičky totiž premávka na južnom vjazde do Bratislavy kolabuje a vodiči čakajú aj v niekoľko kilometrových kolónach. „Rokujeme s prepravcami o kyvadlovej doprave do Kvetoslavova a plánujeme k stanici vybudovať aj cyklistický chodník. Navyše, už o pár týždňov by tu mohlo stáť záchytné parkovisko pre autá,“ uzavrel viceprimátor.
Súkromný prepravca začal premávať na trase Bratislava - Dunajská Streda - Komárno a späť v nedeľu. Cestujúci majú vo vlaku k dispozícii internetové pripojenie, pribudnúť majú aj denná tlač a automaty na nápoje. Do konca marca platí na lístok akciová cena, cestujúci z okolitých obcí nový spoj zapĺňajú najmä v rannej a popoludňajšej špičke.