V ňom väčšina opýtaných jednoznačne uprednostnila vodku pred doteraz obľúbenou borovičkou či rumom. Podľa konzumentov je to tým, že si výrobcovia dávajú viac záležať na jej kvalite.
„Slováci sa postupne začali preorientovávať na tradičnú vodku. Je to módny trend,“ uviedla obchodná riaditeľka spoločnosti Old Herold Trenčín Milena Rizmanová, ktorá produkuje vodku pre slovenský trh. Prednedávnom porazila na renomovaných súťažiach v zahraničí slovenská goralská vodka dokonca aj prestížne ruské a škandinávske vodky. „Dominancia vodky na trhu je dlhodobá, nie je to vývoj uplynulých 2 - 3 rokov. Vzhľadom na to, že ponúkame vodku v svetovej kvalite za slovenské ceny, momentálne nám v predajoch jednoznačne dominuje. Paradoxne napriek kríze Slováci minú najviac peňazí práve na drahšie vodky. V tomto smere sledujeme neustále stúpajúci trend,“ povedala Barbora Šomská z marketingu liehovaru GAS Familie v Starej Ľubovni.
Kristína Hetmanenko (24) z Popradu má ukrajinské korene. „Pijem len vodku, mám to v krvi,“ povedala a hodila do seba panáka.