Systémový kódex financovania rozvoja športu
V tomto smere žiada naša SOS zásadnú zmenu v prístupe vlády a parlamentu k slovenskému športu ako celku, k telesnej výchove na všetkých typoch škôl. Dlhodobé podceňovanie významu slovenského športu pre propagáciu Slovenskej republiky v zahraničí sa musí zmeniť. Myslíme si, že Slovensko sa síce zviditeľňuje vo svete vďaka vynikajúcim úspechom našich športovcov, ale doterajšie vlády nevyužili tento moment na lepšiu propagáciu našej vlasti v zahraničí a nevyužili možnosť podporiť slovenský šport práve pre jeho silnú výpovednú silu. Musí nastúpiť nová politická garnitúra, ktorá bude chápať silu športu a postavenie telesnej kultúry a výchovy v spoločnosti.
Dôsledné presadzovanie práv detí a mládeže
Ochrana dieťaťa môže a často krát aj je nástrojom v rukách rodiča na vydieranie druhého partnera, alebo spoločnosti. V prípade rozvodu zákony veľmi obsiahlo riešia tému rozdelenia majetku, ale neukladajú žiadnu majetkovú zodpovednosť rodiča vo vzťahu k dieťaťu. Zaveďme inštitút povinnosti a nie práv rodičov. Rodičia musia byť povinní prevziať zodpovednosť za svoje rozhodnutie mať dieťa. Zaveďme povinné preukazovanie otcovstva. Zaveďme povinnosť majetkovo zabezpečiť dieťa a nie naopak, aby počet detí slúžil ako ekonomický nástroj na získanie majetkového prospechu pre rodiča.
Bezpečnosť a ochrana života, zdravia, majetku
Otázka: Ako je možné, že dlžníci sa vysmievajú veriteľom, že tí, čo nezaplatia zamestnancom mzdy majú drahé autá, domy, jachty, že človeka podozrivého z vraždy, alebo násilia prepustia pre procesnú chybu na slobodu, že obyčajný človek musí čakať na rozhodnutie súdu niekoľko rokov, že zákon neprimerane ochraňuje páchateľov trestných činov, že niektoré skupiny môžu beztrestne zneužívať náš sociálny a zdravotný systém, že zákon nad rámec humanizmu a demokracie úmyselne bagatelizujú trestnú činnosť niektorých skupín, že slušný človek sa často musí báť o svoj život a majetok a výkonná moc sa len nečinne prizerá?
Odpoveď: lebo starým politikom to tak vyhovuje, prečo inak by to doteraz nechali tak? Zameňme starých politikov za nových a dajme veci do poriadku tak, aby každý občan mal rovnaké práva a povinnosti, aby niektorí nemohli v mene demokracie a humanizmu zneužívať systém, aby sa obete nemuseli báť páchateľov, aby tí čo okrádajú a to v akejkoľvek forme, museli za to aj pykať.
Autonómny prístup k euru a fiškálnej politike štátu
Ak sa pozrieme na jednoduchú definíciu verejných financií dostaneme toto: ,,Verejné financie zaručujú statky, ktoré majú slúžiť verejnému blahu a zabezpečovať prosperitu spoločnosti. Ich prenos do súkromného sektora by mohol vážne ohroziť ich fungovanie. Sú to totiž zväčša prirodzené monopoly, prípadne odvetvia vynucujúce si dokonalú transparentnosť.
Takými sú: armáda, polícia, verejná správa, zdravotníctvo, školstvo, veda a výskum, verejná doprava Primárnou funkciou verejných financií je prerozdeľovanie statkov. Zabezpečuje sociálne vyrovnávanie, určuje sa tok financií od bohatej vrstvy k sociálne slabším, žijúcim vo finančnej núdzi. Už táto definícia nám ukazuje aké je nevyhnutné zaoberať sa touto politikou, pretože určuje tok financií na tej najzákladnejšej úrovni. Okrem sociálnych účelov má fiškálna politika aj ciele na makroekonomickej úrovni, ktoré sú v súčasnoti pri autonómnom prístupe k euru veľmi dôležité. Ciele na ktoré sa naša strana pozerá sú také isté, ktoré sa používajú pri definícií fiškálnej politiky na vysokých školách, prístup k nim je však veľmi individuálny. Alokačné ciele: financie sa využívajú na podporovanie zámerov konkrétnej hospodárskej politiky a upevňovanie politického profilu.
Distribučné ciele: vyrovnávanie príjmových nerovností, poskytovanie sociálnej siete
Stabilizačné ciele: zmierňovanie dopadov hospodárskych cyklov, vyrovnávanie nedostatkov trhu, zabránenie prehriatiu ekonomiky, stimuly v čase krízy.
08.02.2012 20:20
23 Strana občanov Slovenska (SOSKA) - volebný program
Program pre nadchádzajúce parlamentné voľby Strany občanov Slovenska je oproti iným stranám pomerne stručný. Nie vždy je však rozhodujúca kvantita.