O nešťastí sa desaťročia nič nevedelo, pretože bývalý režim tajil akékoľvek informácie o nej.
Podľa starostu obce a jedného z organizátorov pietnej akcie Vladimíra Vetráka väčšina obyvateľov Lomu nad Rimavicou sa o nej dozvedela viac až po odtajnení materiálov vojenskej vyšetrovacej správy, čo bolo 50 rokov po havárii, v roku 2006.
Jedna z najväčších povojnových leteckých katastrof v Československu sa stala 3. júla 1956, zhruba dve hodiny potom, ako sa vojenské lietadlo americkej výroby D-47 so šiestimi členmi posádky a náčelníkom kádrovej služby 22. výsadkovej brigády Bohumilom Bullom, vydalo z pražského letiska Kbely do Prešova. V Pardubiciach vyzdvihlo 14 ďalších dôstojníkov, väčšinou z intendančnej služby, ktorá mala na starosti hospodárenie a zásobovanie armády.
Očití svedkovia, ktorí sa vtedy nachádzali na poli, neďaleko miesta pádu lietadla, hovorili o silnej búrke a počuli aj hukot motorov lietadla. Následne sa stroj strmhlav zrútil na zem. Na katastrofu spomínali po rokoch podľa Vetráka viacerí dedinčania. "Neďaleko prameňa Ipľa vtedy pracovalo na poli niekoľko žien, ktoré sa pred búrkou skryli a tie v dedine neskôr o havárii hovorili," uviedol.
Trup lietadla bol vraj zaborený do zeme a v okolí desiatok metrov boli rozmetané telá vojakov a viaceré predmety. Lietadlu údajne počas búrky odtrhlo časť výškového krídla. Strmhlavý pád bol už potom neodvratný.
Okrem šiestich členov obsluhy lietadla tvorilo posádku aj 15 českých dôstojníkov. Údajne sa v ňom nachádzala aj maloletá dcéra jedného z dôstojníkov, túto informáciu však doteraz nikto nepotvrdil.