Z francúzskych rádií a televízie vymiznú mená známych sociálnych sieti. Vláda prezidenta Nicolasa Sarkozyho sa dohodla na rozšírení dekrétu z roku 1992, ktorý zakazuje používanie komerčných názvov v spravodajských programoch. Moderátori tak budú môcť vysloviť slová Facebook alebo Twitter len v prípade, že téma príspevku bude o konkrétnej sociálnej sieti.
„Prečo dávať taký veľký priestor Facebooku, keď existuje toľko iných sociálnych sietí, usilujúcich sa o získanie pozornosti,“ povedala Christine Kelly, hovorkyňa francúzskej Rady pre audiovizuálne vysielanie.
Nové opatrenie bude v praxi znamenať, že rádiá a televízie nebudú môcť podporovať svojich divákov a poslucháčov, aby sa stali ich fanúšikmi na konkrétnej sociálnej sieti. Obľúbené frázy typu „Nasledujte nás na Facebooku“ sa tak zmenia napríklad na „Nájdite nás na sociálnych sieťach“.