Je najmocnejším v najsledovanejšej televízii na trhu, ktorá dáva prácu veľkému množstvu mediálnych hviezd a ktorá zarába obrovské peniaze na reklame. Napriek tomu sa po piatich rokoch v kresle riaditeľa rozhodol dať Markíze zbohom.
Podľa nášho zdroja je pripravený na radikálny odchod, a to čo najskôr. Aj keď sa televízia rozhodla celú záležitosť nekomentovať, podľa Nového Času ide o bližšie nešpecifikované osobné dôvody. „Televízia tieto špekulácie nekomentuje,“ odbila nás včera hovorkyňa Markízy Oľga Dúbravská. Dnes však Mikov odchod definitívne potvrdila.
Václav Mika dnes oficiálne požiadal spoločnosť CME o uvoľnenie z funkcie. Chce sa venovať vlastným obchodným aktivitám. Pre mediálne.sk prezradil Mika len to, že to budú riešiť harmonicky.
Osadenstvo v Záhorskej Bystrici si môže vydýchnuť a prestať klebetiť, už je totiž známe, kto bude televíziu ďalej riadiť. "Po odchode Václava Miku budú riadiť televíziu spoločne so súčasným manažmentom Petr Dvořák, riaditeľ pre televízne vysielanie a Oliver Meister, riaditeľ pre korporátne záležitosti, ktorí sú členmi Rady zástupcov MARKÍZA-SLOVAKIA spol. s.r.o.," uvádza sa v tlačovej správe Televízie Markíza.
Šéf Jojky ponuku odmietol
Miku mohol na mieste nahradiť šéf televízie Joj František Borovský. Prvý muž televízie Joj ponuku portálu Čas.sk potvrdil, rozhodol sa ju však zdvorilo odmietnuť. Borovský robil pred tromi rokmi programového riaditeľa v Markíze.
František Borovský, generálny riaditeľ Tv Joj:
Václav Mika šéfoval v Záhorskej Bystrici od februára 2006. Pravda je, že Markíza sa roky udržiavala ako jednotka na trhu, pred rokom pod vedením Václava Miku spustila na Slovensku druhý kanál TV Doma. Kým mesiace dozadu televízia poľahky vykazovala pozíciu lídra na trhu megašou SuperStar, Ordináciou v ružovej záhrade či Let´s Dance, pred pár týždňami začala so svojím konkurentom veľkú vojnu o hľadaní talentov na trhu. Jej víťaz síce ešte nie je jasný, Markíza však svoje prvenstvo musí obhájiť za každú cenu.
KTO JE VÁCLAV MIKA
Meno si urobil najmä ako generálny riaditeľ Rádia Expres, ktoré vytiahol z ničoho na špičku počúvanosti. Pred piatimi rokmi z neho odišiel na post generálneho riaditeľa Markízy (zároveň je konateľom spoločnosti Markíza-Slovakia), no nebol to krok do neznámeho prostredia, keďže v rokoch 1986 - 1994 pracoval v Slovenskej televízii ako poradca riaditeľa ekonomiky a obchodu, neskôr ako jeho zástupca a riaditeľ kancelárie STV.
Ďalšie štyri roky viedol Prvú slovenskú mediálnu agentúru a bol tiež poradcom ministra kultúry pre oblasť informačnej politiky a masmédií. V roku 2004 sa stal prezidentom Asociácie nezávislých rozhlasových a televíznych staníc. V súčasnosti zastáva okrem iného aj post honorárneho konzula Mexika. Za rok 2009 sa umiestnil na druhom mieste v ankete Top manažér Slovenska.