Investíciu v celkovej hodnote približne 100 miliónov eur predstavuje projekt polyfunkčného Komplexu Cassovar s nadštandardnými bytmi, kancelárskymi priestormi, obchodmi a parkoviskami, ktorý v "hnedej" zóne bývalého košického pivovaru realizuje bratislavská developérska spoločnosť Global Group (GG). Jeho podstatná časť už slúži verejnosti. Ako uviedol pre TASR predseda predstavenstva GG Miroslav Marynčák, od roku 2006 doteraz preinvestovali v najväčšom developérskom projekte v Košiciach i na východnom Slovensku v dvoch etapách viac ako 66 miliónov eur. Spresnil, že v súčasnosti je administratívna budova podnikateľského centra I už niekoľko mesiacov plne obsadená jedným z iniciátorov projektu IT spoločnosťou T-Systems, obchodná galéria na približne 75 % a rezidenčné byty na 66 %.
"Je to projekt, ktorý svojou komplexnosťou, prevádzkou, vybavením a prevedením významne predbehol vnímanie podobných investícií. Objekt business centra ešte nefunguje naplno, preto nie je možné využívať všetky služby, ale doteraz máme veľmi pozitívne ohlasy odbornej verejnosti, od užívateľov, ale aj radových občanov, ktorí okrem iného už našli cestu do obchodnej galérie za stravovacími zariadeniami, ale predovšetkým od už bývajúcich v rezidenčnej časti," povedal Marynčák. Z architektonickej stránky ide podľa jeho slov o novú formu spojenia histórie a súčasnosti – či už zachovaním časti starých objektov a výstavbou modernej architektúry a nových relaxačných funkcií osadených do historického územia mesta.
Tento mesiac, informoval ďalej Marynčák, začína developér III. etapu Komplexu Cassovar, ktorá má byť dokončená do júna 2012. Po definitívnom ukončení na celkovej podlažnej ploche 88.000 m2 nájde prácu 2500 ľudí, bývanie 90 rodín a v retailovej časti bude takmer 700 parkovacích miest. Komplex rastie len 250 metrov od historického centra mesta a 250 metrov od Steel arény. Históriu pripomína 60 m vysoký komín a Bauerneblov dom z roku 1857, ktorý patril zakladateľovi pivovaru.
Záujem o kvalitné podnikateľské priestory na realitnom trhu, hlavne o projekty komplexne zabezpečené ďalšími funkciami, ako sú obchody, relax, služby, či parkovanie podľa Marynčáka bude, pretože je to iná pridaná hodnota k samotnej kancelárii. Dovolia si to, poznamenal, silnejšie a väčšie firmy, ktoré jednak vedia oceniť kvalitu a na druhej strane majú záujem udržať si ľudí aj prostredníctvom takejto pridanej hodnoty. "Developér, ktorý takto rozmýšľa a prispôsobí tomu projekt, získa záujemcu, čo je tiež významná podmienka úveru. Musí ponúkať okrem kvalitnej budovy a projektu aj transparentnú komunikáciu s klientom, ústretovosť a nepreržitý servis," dodal Marynčák.