Slúžili na ťahanie rýchlikov a dosahovali rýchlosť 120 km/h. Spolu ich vyrobili 15, no iba ten bratislavský je stále schopný prevádzky. Naposledy lokomotívu vypravili na mimoriadnu jazdu do Kuchyne. O schopnosť prevádzky Albatrosu sa postarali nadšenci z rovnomenného železničného klubu, ktorí krásny stroj kompletne opravili. Rozobratie lokomotívy, náhrada potrebnými dielmi, zloženie a opätovné sprevádzkovanie rušňa im trvalo viac ako tri roky. Od slávnostného zakúrenia v roku 1994 najazdil parný rušeň počas nostalgických akcií viac než 40-tisíc kilometrov.
Jedným z členov klubu je aj rušňovodič Ján Klamo, ktorý Albatrosy obsluhoval, keď ešte pravidelne ťahali vlaky. „Príprava parnej lokomotívy na jazdu trvá približne šesť hodín a je to drina. S masovým zavádzaním elektrických lokomotív sa rušňovodičom podstatne zjednodušila práca,“ hovorí Klamo. Albatrosy prestali jazdiť až v roku 1976, teda už v období masového rozšírenia elektrických lokomotív.