Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
piatok 26. 8.
Samuel
24°C  Slnečno  |  Bratislava
Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
14.01.2010, 14:00

Menu pre štíhlu líniu: Špeciálny diétny jedálniček na celý týždeň

Ak začínate s držaním diéty, prvý deň jedzte iba Otvoriť galériu
Ak začínate s držaním diéty, prvý deň jedzte iba zeleninu.
Zdroj: shutterstock
Chudnete a chcete si zostaviť diétne menu, ale nenachádzate inšpiráciu? Nový Čas vám pomôže.

Prvý deň začnite iba so zeleninou, druhý si doprajte aj ovocie a postupne si môžete pochutnať aj na zemiakoch či chudom mäsku. Zostavili sme pre vás jedálny lístok s piatimi chodmi na celý týždeň. Profesionálna trénerka vám navyše poradí, ako začať cvičiť.

Základné pravidlá odľahčeného týždňa*

1. deň
Jedzte iba zeleninu

Zeleninu môžete jesť buď surovú na kusy, v šalátoch, alebo tepelne upravenú. Vždy je dobré kombinovať viac druhov. Množstvo zeleniny za deň by sa malo pohybovať v rozmedzí 1 až 1,5 kg. Toto množstvo rozdeľte do piatich denných dávok.

2. deň
Pridajte ovocie

Kombinujte rôzne druhy a vyberajte plody s nižším obsahom sacharidov. Vhodné sú ananás (pre vysoký podiel vlákniny), grapefruit, jablko, mango. Vyhnite sa hruškám, hroznu a banánom, pretože sú najsladšie.

3. a 4. deň
Doplňte sacharidy

Sú to napríklad zemiaky, celozrnné pečivo, cestoviny a ryža. Ale vyhnite sa potravinám s jednoduchými sacharidmi, ako sú sladkosti a biele pečivo.

5. a 6. deň
Zaraďte aj živočíšne bielkoviny

Bielkoviny sú vhodné vo forme nízkotučných syrov, jogurtov (najlepšie bielych) a tvarohu. Bielkoviny tvoria základný prvok všetkých tkanív v organizme. Sú hlavným stavebným materiálom svalov a orgánov.

7. deň
Doprajte si aj biele mäso

Z tejto triedy je najlepšia ryba (sladkovodná i morská), kuracie, králičie, morčacie mäso. Nejedzte však kožu z hydiny - je síce chuťovo výborná, ale plná tuku. Mäso upravte dusením, varením alebo opečením na malom množstve kvalitného tuku rastlinného pôvodu.

*Tento postup by mali dodržiavať len zdraví dospelí ľudia.

Začnite už dnes

Štvrtok 14. 1. 2010

Raňajky: 250 ml rajčinového džúsu
Desiata: 150 g mrkvy
Obed: zeleninový šalát (2 papriky, 1/2 ks šalátovej uhorky, 50 g kukurice, 50 g hrášku, lyžica olivového oleja, bazalka)
Olovrant: 1/4 ľadového šalátu s reďkovkami (150 g)
Večera: 200 g dusenej cukety s baklažánom

Piatok 15. 1. 2010

Raňajky: 250 ml pomarančovej šťavy
Desiata: exotické liči
Obed: ananásovo-jablčné špízy
Olovrant: 1/2 ks pomela
Večera: 200 g grilovaných kúskov melóna s avokádom (50 g)

Sobota 16. 1. 2010

Raňajky: 150 g jablkového pyré
Desiata: 1 mandarínka
Obed: 200 g zemiakových lupienkov s fazuľovými strukmi (50 g) - zemiaky a struky orestujeme spolu na troche oleja alebo margarínu, okoreníme a podávame s čerstvým tymianom
Olovrant: 1 kapia
Večera: zemiaky varené v šupke s kapustou a bylinkami

Nedeľa 17. 1. 2010

Raňajky: 1 ks celozrnného pečiva, 10 g margarínu light, 1 jablko
Desiata: 2 rajčiny
Obed: zemiaková polievka
Olovrant: 1 žemľa, 150 g oranžovej papriky Večera: zapečené zemiaky s brokolicou

Pondelok 18. 1. 2010

Raňajky: 150 g bieleho jogurtu, 1 kivi
Desiata: strúhaný kaleráb s cviklou
Obed: gratinovaná miešaná zelenina so syrom
Olovrant: 2 ringloty
Večera: dusená ryža so špenátovými listami s mozzarellou 50 g

Utorok 19. 1. 2010

Raňajky: celozrnná bageta s tvarohovou nátierkou a pažítkou, paprika
Desiata: 1 jablko
Obed: miešaná zeleninová zmes posypaná tvrdým syrom 30 % t. v. s.
Olovrant: 60 g celozrnného chleba, 10 g margarínu, listy pekinskej kapusty
Večera: cestovinový šalát s olivami a špargľou

Streda 20. 1. 2010

Raňajky: 150 g ovocného jogurtu, nesladené müsli
Desiata: 1 grapefruit
Obed: 120 g grilovaného lososa s limetkami, restované zemiaky, zeleninová príloha
Olovrant: 120 g mandlí, mandarínka
Večera: morčacie ragú s ryžou, nesladený čer e šňov ý kompót

Štvrtok 21. 1. 2010

Raňajky: celozrnná žemľa s nízkotučným margarínom a plátkom syra, rajčina
Desiata: ovocný jogurt Obed: morčací steak (90 g) so zeleninou, zemiaková kaša
Olovrant: 1/4 pomela
Večera: šalát Caesar

Cvičiť začnite zľahka
Radí fitnesová trénerka Lucia Medeková

Ak sa chcete dostať do formy, zvážte svoje možnosti a schopnosti a prispôsobte im svoj tréning. Inak si zacvičíte raz a potom sa z toho budete týždeň spamätávať.

  • Začiatočníkom odporúčam začať len kardiotréningom minimálne 2- až 3-krát do týždňa.
  • To znamená bicykel, steper, orbitrack, rezká chôdza na bežiacom páse 30 až 40 minút (mierna až stredná záťaž).
  • Počas cvičenia nezabúdajte na pitný režim.
  • Odporúčam aspoň liter čistej vody alebo minerálky.
  • Po každom tréningu musí nasledovať strečing celého tela.
  • Ak ste spoločenský typ a máte radi hudbu, určite choďte do športcentra, kde sa cvičí aerobik.
  • Lekcie určené na chudnutie a formovanie postavy sú Body work, FatBurner, ale aj tanečné hodiny Step aerobic a iné.
  • Zvažujte výber aj podľa zdravotného stavu - pomaly je niekedy viac.
  • Dajte si poradiť pri výbere cvičenia personálom.
  • Ak tento začiatok zvládnete, budete sa cítiť oveľa lepšie nielen fyzicky, ale aj psychicky. Vaše telo sa vám určite odvďačí.

Držím palce

Prihláste sa do súťaže a skoncujte s obezitou

Túžite po štíhlej postave, ale nedarí sa vám zbaviť sa nadváhy? Piatim z vás splníme váš sen. Oddnes až do 17. 1. zasielajte fotky celej postavy aj s motivačným listom, prečo chcete chudnúť, na e-mailovú adresu dieta@novycas. sk. Piatim z vás fitnesová trénerka Lucia Medeková vypracuje na mieru cvičebný a stravovací plán. Výhercov uverejníme v piatkovej prílohe denníka Nový Čas zdravie 29. 1. 2010.

Čo piati účastníci získajú

Zdarma môžu navštevovať itnescentrá v mestách ich bydliska, kde budú cvičiť podľa plánu trénerky. Firma Nike venuje účastníkom značkové veci - tenisky, tepláky a dve tričká. Na záver súťaže všetci dostanú poukážku v hodnote 200 € na nákup v sieti Nike.

Od ďalšieho partnera, výrobcu pramenitých vôd Rajec a Rajec Bylinka, dostane každý účastník zdarma pitný režim Rajec na celé obdobie chudnutia. Bonus pre víťaza: Motiváciou je poukaz na wellness pobyt v AquaCity Poprad, ktorý získa ten, komu sa podarí zhodiť čo najviac kíl pomocou zdravej diéty.

Čítajte ďalej
Autor: Čas.sk
X
Aktuality.sk Správy Ekonomika Komentáre Šport Cestovanie TV program Počasie Horoskopy Európa Kultúra
Plot na maďarskej hranici
Do Maďarska nepriletí ani vták, tvrdí Orbán a oznámil druhý plot
Rýchle správy
pred 50 min
Merkelovej misia v Česku nevyšla. Čechov si kancelárka nezískala, píše německá tlač.iDNES.cz
<p>Merkelovej misia v Česku nevyšla. Čechov si kancelárka nezískala, píše německá tlač.</p>
11:12
Vojenské lesy pokračujú v chemickom postreku proti premnoženej húsenici. Na Záhorí sa tak predĺži zákaz zbierania húb a lesných plodov do októbra.
11:00
Open source softvér mení prepojený svet. Linux oslavuje 25 rokov existencie.Živé.sk
10:49
Viac ako sto lietadiel z 13 krajín Európy a NATO sa cez víkend predstaví na Medzinárodných leteckých dňoch na základni v Sliači.
10:36
Orbán chce na srbských hraniciach vybudovať druhý plot.
10:23
Správa národných parkov USA oslavuje sté výročie založenia.
10:10
Počet obetí silného zemetrasenia v Taliansku stúpol na 267 mŕtvych.
Turecký premiér Binali Yildirim.
Premiér Yildirim o útokoch teroristov a ochrane hraníc: Turecko vstúpilo do vojny!
Victoria vychválila Davidovo tetovanie.
Foto
David Beckham si dal na krk nové tetovanie: Manželka Victoria je nadšená!
V sutinách pri zemetrasení v Taliansku zahynuli stovky ľudí.
Slovenský odborník po tragickom zemetrasení v Taliansku: Môže sa to stať aj u nás!
Na snímke hokejista Andrej Sekera (vpravo) pózuje s cenou pre Hokejistu roka 2016 a najlepšie obrancu počas vyhlásenia výsledkov ankety v Bratislave 23. augusta 2016. Vľavo hokejista Tomáš Tatar pózuje s cenou Jozefa Golonku pre najlepšieho útočníka.
Sekera to povedal na plné ústa: Pravda o slovenskom hokeji!
Člen zlatého olympíjskeho výberu z Ameriky (so svetlými vlasmi) bol prepadnutý.
Brazílske úrady obžalovali Lochteho: Hrozí mu dokonca väzenie!
Kairys (54) v roku 2003 zvíťazil v pretekoch Red Bull Air Race.
Letecké dni na Sliači ovládnu 3 letecké esá: Zoltán pretne stuhu dole hlavou!
Minister zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Miroslav Lajčák.
Minister Lajčák o Turecku: Lepšie je mať s ním dialóg, než si posielať odkazy
Celebrity smútia.
Ničivé zemetrasenie si vyžiadalo stovky životov: Talianske celebrity smútia!
Strážcovia zákona v Bratislavskom kraji zadržali osoby v blízkosti rakúskych hraníc.
Rozruch pri Nižnom Nemeckom: Polícia zadržala dvoch Sýrčanov!
migranti
Maďarsko chce zastaviť prílev utečencov: Vybuduje druhý, ešte silnejší plot!
Košický „urgent“ slúži len pol roka, no už
Kauza urgentný príjem v Košiciach: Pro-tender a PKB sa vzbúrili, podajú žalobu
Čepelová po prehre so Šafářovou: Aj som si poplakala!
Kučova s Čepelovou bojujú: Už sú jednou nohou na US Open!