POSLAŤ TIP
28.08.2014
Augustín
Odporučiť na Facebooku 0

Menu pre štíhlu líniu: Špeciálny diétny jedálniček na celý týždeň

Menu pre štíhlu líniu: Špeciálny diétny jedálniček na celý týždeň Ak začínate s držaním diéty, prvý deň jedzte iba zeleninu.Autor: shutterstock
14.01.2010, 14:00 | Chudnete a chcete si zostaviť diétne menu, ale nenachádzate inšpiráciu? Nový Čas vám pomôže.

Prvý deň začnite iba so zeleninou, druhý si doprajte aj ovocie a postupne si môžete pochutnať aj na zemiakoch či chudom mäsku. Zostavili sme pre vás jedálny lístok s piatimi chodmi na celý týždeň. Profesionálna trénerka vám navyše poradí, ako začať cvičiť.

Základné pravidlá odľahčeného týždňa*

1. deň
Jedzte iba zeleninu

Zeleninu môžete jesť buď surovú na kusy, v šalátoch, alebo tepelne upravenú. Vždy je dobré kombinovať viac druhov. Množstvo zeleniny za deň by sa malo pohybovať v rozmedzí 1 až 1,5 kg. Toto množstvo rozdeľte do piatich denných dávok.

2. deň
Pridajte ovocie

Kombinujte rôzne druhy a vyberajte plody s nižším obsahom sacharidov. Vhodné sú ananás (pre vysoký podiel vlákniny), grapefruit, jablko, mango. Vyhnite sa hruškám, hroznu a banánom, pretože sú najsladšie.

3. a 4. deň
Doplňte sacharidy

Sú to napríklad zemiaky, celozrnné pečivo, cestoviny a ryža. Ale vyhnite sa potravinám s jednoduchými sacharidmi, ako sú sladkosti a biele pečivo.

5. a 6. deň
Zaraďte aj živočíšne bielkoviny

Bielkoviny sú vhodné vo forme nízkotučných syrov, jogurtov (najlepšie bielych) a tvarohu. Bielkoviny tvoria základný prvok všetkých tkanív v organizme. Sú hlavným stavebným materiálom svalov a orgánov.

7. deň
Doprajte si aj biele mäso

Z tejto triedy je najlepšia ryba (sladkovodná i morská), kuracie, králičie, morčacie mäso. Nejedzte však kožu z hydiny - je síce chuťovo výborná, ale plná tuku. Mäso upravte dusením, varením alebo opečením na malom množstve kvalitného tuku rastlinného pôvodu.

*Tento postup by mali dodržiavať len zdraví dospelí ľudia.

Začnite už dnes

Štvrtok 14. 1. 2010

Raňajky: 250 ml rajčinového džúsu
Desiata: 150 g mrkvy
Obed: zeleninový šalát (2 papriky, 1/2 ks šalátovej uhorky, 50 g kukurice, 50 g hrášku, lyžica olivového oleja, bazalka)
Olovrant: 1/4 ľadového šalátu s reďkovkami (150 g)
Večera: 200 g dusenej cukety s baklažánom

Piatok 15. 1. 2010

Raňajky: 250 ml pomarančovej šťavy
Desiata: exotické liči
Obed: ananásovo-jablčné špízy
Olovrant: 1/2 ks pomela
Večera: 200 g grilovaných kúskov melóna s avokádom (50 g)

Sobota 16. 1. 2010

Raňajky: 150 g jablkového pyré
Desiata: 1 mandarínka
Obed: 200 g zemiakových lupienkov s fazuľovými strukmi (50 g) - zemiaky a struky orestujeme spolu na troche oleja alebo margarínu, okoreníme a podávame s čerstvým tymianom
Olovrant: 1 kapia
Večera: zemiaky varené v šupke s kapustou a bylinkami

Nedeľa 17. 1. 2010

Raňajky: 1 ks celozrnného pečiva, 10 g margarínu light, 1 jablko
Desiata: 2 rajčiny
Obed: zemiaková polievka
Olovrant: 1 žemľa, 150 g oranžovej papriky Večera: zapečené zemiaky s brokolicou

Pondelok 18. 1. 2010

Raňajky: 150 g bieleho jogurtu, 1 kivi
Desiata: strúhaný kaleráb s cviklou
Obed: gratinovaná miešaná zelenina so syrom
Olovrant: 2 ringloty
Večera: dusená ryža so špenátovými listami s mozzarellou 50 g

Utorok 19. 1. 2010

Raňajky: celozrnná bageta s tvarohovou nátierkou a pažítkou, paprika
Desiata: 1 jablko
Obed: miešaná zeleninová zmes posypaná tvrdým syrom 30 % t. v. s.
Olovrant: 60 g celozrnného chleba, 10 g margarínu, listy pekinskej kapusty
Večera: cestovinový šalát s olivami a špargľou

Streda 20. 1. 2010

Raňajky: 150 g ovocného jogurtu, nesladené müsli
Desiata: 1 grapefruit
Obed: 120 g grilovaného lososa s limetkami, restované zemiaky, zeleninová príloha
Olovrant: 120 g mandlí, mandarínka
Večera: morčacie ragú s ryžou, nesladený čer e šňov ý kompót

Štvrtok 21. 1. 2010

Raňajky: celozrnná žemľa s nízkotučným margarínom a plátkom syra, rajčina
Desiata: ovocný jogurt Obed: morčací steak (90 g) so zeleninou, zemiaková kaša
Olovrant: 1/4 pomela
Večera: šalát Caesar

Cvičiť začnite zľahka
Radí fitnesová trénerka Lucia Medeková

Ak sa chcete dostať do formy, zvážte svoje možnosti a schopnosti a prispôsobte im svoj tréning. Inak si zacvičíte raz a potom sa z toho budete týždeň spamätávať.

  • Začiatočníkom odporúčam začať len kardiotréningom minimálne 2- až 3-krát do týždňa.
  • To znamená bicykel, steper, orbitrack, rezká chôdza na bežiacom páse 30 až 40 minút (mierna až stredná záťaž).
  • Počas cvičenia nezabúdajte na pitný režim.
  • Odporúčam aspoň liter čistej vody alebo minerálky.
  • Po každom tréningu musí nasledovať strečing celého tela.
  • Ak ste spoločenský typ a máte radi hudbu, určite choďte do športcentra, kde sa cvičí aerobik.
  • Lekcie určené na chudnutie a formovanie postavy sú Body work, FatBurner, ale aj tanečné hodiny Step aerobic a iné.
  • Zvažujte výber aj podľa zdravotného stavu - pomaly je niekedy viac.
  • Dajte si poradiť pri výbere cvičenia personálom.
  • Ak tento začiatok zvládnete, budete sa cítiť oveľa lepšie nielen fyzicky, ale aj psychicky. Vaše telo sa vám určite odvďačí.

Držím palce

Prihláste sa do súťaže a skoncujte s obezitou

Túžite po štíhlej postave, ale nedarí sa vám zbaviť sa nadváhy? Piatim z vás splníme váš sen. Oddnes až do 17. 1. zasielajte fotky celej postavy aj s motivačným listom, prečo chcete chudnúť, na e-mailovú adresu dieta@novycas. sk. Piatim z vás fitnesová trénerka Lucia Medeková vypracuje na mieru cvičebný a stravovací plán. Výhercov uverejníme v piatkovej prílohe denníka Nový Čas zdravie 29. 1. 2010.

Čo piati účastníci získajú

Zdarma môžu navštevovať itnescentrá v mestách ich bydliska, kde budú cvičiť podľa plánu trénerky. Firma Nike venuje účastníkom značkové veci - tenisky, tepláky a dve tričká. Na záver súťaže všetci dostanú poukážku v hodnote 200 € na nákup v sieti Nike.

Od ďalšieho partnera, výrobcu pramenitých vôd Rajec a Rajec Bylinka, dostane každý účastník zdarma pitný režim Rajec na celé obdobie chudnutia. Bonus pre víťaza: Motiváciou je poukaz na wellness pobyt v AquaCity Poprad, ktorý získa ten, komu sa podarí zhodiť čo najviac kíl pomocou zdravej diéty.

dnes 06:00 Správy Apple vypočul želania zákazníkov: K novému iPhonu 5 dostanú príjemný bonus! Aký?

Stále vybitý iPhone je postrachom každého majiteľa. Bez energie sa nedostanete k mailom, či nemôžete spraviť ani jednu fotografiu.

Apple vypočul želania zákazníkov: K novému iPhonu 5 dostanú príjemný bonus! Aký?
Husacie hody v Slovenskom Grobe: Tešíte sa, ako si pomastíte brušká? Začnite šetriť!

Kráľovstvo husaciny otvára brány. Už túto sobotu bude v Slovenskom Grobe (okr. Pezinok) deň otvorených dverí.

Šokujúce praktiky v chorvátskej nemocnici: Pri amputácii nohy pomáhala upratovačka!

Krajina je v šoku. Vyšlo najavo, že upratovačku (46) požadali o asistenciu pri chirurgickej amputácii nohy. Upratovačka pri operácii skolabovala.

NAJNOVŠIE Z RUBRIKY
Juraj Sanitra a Ján Filc: Toto sú naši najlepší kouči na ZOH!

Ešteže ich máme! Presnejšie - dvoch trénerov, bez ktorých by Slovensko na olympijských hrách vo Vancouveri zrejme nezažívalo také nádherné chvíle.

Iránec a Izraelčan na jednom svahu: Politika ide bokom!

Reprezentanti nezmieriteľných krajín Izraela a Iránu absolvovali na ZOH 2010 vo Vancouveri v obrovskom slalome mužov tú istú trať.

PLÁN: Takto treba riešiť Ukrajinu

Ruskí a americkí odborníci na medzinárodné vzťahy, ktorí sa pravidelne vo Fínsku a označili sa ako Boisto Group zverejnili...