Používaním stránok prevádzkovaných Azet.sk, a.s. súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby.OK Viac info
POSLAŤ TIP
21.10.2014
Uršuľa
Odporučiť na Facebooku 0

Menu pre štíhlu líniu: Špeciálny diétny jedálniček na celý týždeň

Menu pre štíhlu líniu: Špeciálny diétny jedálniček na celý týždeň Ak začínate s držaním diéty, prvý deň jedzte iba zeleninu.Autor: shutterstock
14.01.2010, 14:00 | Chudnete a chcete si zostaviť diétne menu, ale nenachádzate inšpiráciu? Nový Čas vám pomôže.

Prvý deň začnite iba so zeleninou, druhý si doprajte aj ovocie a postupne si môžete pochutnať aj na zemiakoch či chudom mäsku. Zostavili sme pre vás jedálny lístok s piatimi chodmi na celý týždeň. Profesionálna trénerka vám navyše poradí, ako začať cvičiť.

Základné pravidlá odľahčeného týždňa*

1. deň
Jedzte iba zeleninu

Zeleninu môžete jesť buď surovú na kusy, v šalátoch, alebo tepelne upravenú. Vždy je dobré kombinovať viac druhov. Množstvo zeleniny za deň by sa malo pohybovať v rozmedzí 1 až 1,5 kg. Toto množstvo rozdeľte do piatich denných dávok.

2. deň
Pridajte ovocie

Kombinujte rôzne druhy a vyberajte plody s nižším obsahom sacharidov. Vhodné sú ananás (pre vysoký podiel vlákniny), grapefruit, jablko, mango. Vyhnite sa hruškám, hroznu a banánom, pretože sú najsladšie.

3. a 4. deň
Doplňte sacharidy

Sú to napríklad zemiaky, celozrnné pečivo, cestoviny a ryža. Ale vyhnite sa potravinám s jednoduchými sacharidmi, ako sú sladkosti a biele pečivo.

5. a 6. deň
Zaraďte aj živočíšne bielkoviny

Bielkoviny sú vhodné vo forme nízkotučných syrov, jogurtov (najlepšie bielych) a tvarohu. Bielkoviny tvoria základný prvok všetkých tkanív v organizme. Sú hlavným stavebným materiálom svalov a orgánov.

7. deň
Doprajte si aj biele mäso

Z tejto triedy je najlepšia ryba (sladkovodná i morská), kuracie, králičie, morčacie mäso. Nejedzte však kožu z hydiny - je síce chuťovo výborná, ale plná tuku. Mäso upravte dusením, varením alebo opečením na malom množstve kvalitného tuku rastlinného pôvodu.

*Tento postup by mali dodržiavať len zdraví dospelí ľudia.

Začnite už dnes

Štvrtok 14. 1. 2010

Raňajky: 250 ml rajčinového džúsu
Desiata: 150 g mrkvy
Obed: zeleninový šalát (2 papriky, 1/2 ks šalátovej uhorky, 50 g kukurice, 50 g hrášku, lyžica olivového oleja, bazalka)
Olovrant: 1/4 ľadového šalátu s reďkovkami (150 g)
Večera: 200 g dusenej cukety s baklažánom

Piatok 15. 1. 2010

Raňajky: 250 ml pomarančovej šťavy
Desiata: exotické liči
Obed: ananásovo-jablčné špízy
Olovrant: 1/2 ks pomela
Večera: 200 g grilovaných kúskov melóna s avokádom (50 g)

Sobota 16. 1. 2010

Raňajky: 150 g jablkového pyré
Desiata: 1 mandarínka
Obed: 200 g zemiakových lupienkov s fazuľovými strukmi (50 g) - zemiaky a struky orestujeme spolu na troche oleja alebo margarínu, okoreníme a podávame s čerstvým tymianom
Olovrant: 1 kapia
Večera: zemiaky varené v šupke s kapustou a bylinkami

Nedeľa 17. 1. 2010

Raňajky: 1 ks celozrnného pečiva, 10 g margarínu light, 1 jablko
Desiata: 2 rajčiny
Obed: zemiaková polievka
Olovrant: 1 žemľa, 150 g oranžovej papriky Večera: zapečené zemiaky s brokolicou

Pondelok 18. 1. 2010

Raňajky: 150 g bieleho jogurtu, 1 kivi
Desiata: strúhaný kaleráb s cviklou
Obed: gratinovaná miešaná zelenina so syrom
Olovrant: 2 ringloty
Večera: dusená ryža so špenátovými listami s mozzarellou 50 g

Utorok 19. 1. 2010

Raňajky: celozrnná bageta s tvarohovou nátierkou a pažítkou, paprika
Desiata: 1 jablko
Obed: miešaná zeleninová zmes posypaná tvrdým syrom 30 % t. v. s.
Olovrant: 60 g celozrnného chleba, 10 g margarínu, listy pekinskej kapusty
Večera: cestovinový šalát s olivami a špargľou

Streda 20. 1. 2010

Raňajky: 150 g ovocného jogurtu, nesladené müsli
Desiata: 1 grapefruit
Obed: 120 g grilovaného lososa s limetkami, restované zemiaky, zeleninová príloha
Olovrant: 120 g mandlí, mandarínka
Večera: morčacie ragú s ryžou, nesladený čer e šňov ý kompót

Štvrtok 21. 1. 2010

Raňajky: celozrnná žemľa s nízkotučným margarínom a plátkom syra, rajčina
Desiata: ovocný jogurt Obed: morčací steak (90 g) so zeleninou, zemiaková kaša
Olovrant: 1/4 pomela
Večera: šalát Caesar

Cvičiť začnite zľahka
Radí fitnesová trénerka Lucia Medeková

Ak sa chcete dostať do formy, zvážte svoje možnosti a schopnosti a prispôsobte im svoj tréning. Inak si zacvičíte raz a potom sa z toho budete týždeň spamätávať.

  • Začiatočníkom odporúčam začať len kardiotréningom minimálne 2- až 3-krát do týždňa.
  • To znamená bicykel, steper, orbitrack, rezká chôdza na bežiacom páse 30 až 40 minút (mierna až stredná záťaž).
  • Počas cvičenia nezabúdajte na pitný režim.
  • Odporúčam aspoň liter čistej vody alebo minerálky.
  • Po každom tréningu musí nasledovať strečing celého tela.
  • Ak ste spoločenský typ a máte radi hudbu, určite choďte do športcentra, kde sa cvičí aerobik.
  • Lekcie určené na chudnutie a formovanie postavy sú Body work, FatBurner, ale aj tanečné hodiny Step aerobic a iné.
  • Zvažujte výber aj podľa zdravotného stavu - pomaly je niekedy viac.
  • Dajte si poradiť pri výbere cvičenia personálom.
  • Ak tento začiatok zvládnete, budete sa cítiť oveľa lepšie nielen fyzicky, ale aj psychicky. Vaše telo sa vám určite odvďačí.

Držím palce

Prihláste sa do súťaže a skoncujte s obezitou

Túžite po štíhlej postave, ale nedarí sa vám zbaviť sa nadváhy? Piatim z vás splníme váš sen. Oddnes až do 17. 1. zasielajte fotky celej postavy aj s motivačným listom, prečo chcete chudnúť, na e-mailovú adresu dieta@novycas. sk. Piatim z vás fitnesová trénerka Lucia Medeková vypracuje na mieru cvičebný a stravovací plán. Výhercov uverejníme v piatkovej prílohe denníka Nový Čas zdravie 29. 1. 2010.

Čo piati účastníci získajú

Zdarma môžu navštevovať itnescentrá v mestách ich bydliska, kde budú cvičiť podľa plánu trénerky. Firma Nike venuje účastníkom značkové veci - tenisky, tepláky a dve tričká. Na záver súťaže všetci dostanú poukážku v hodnote 200 € na nákup v sieti Nike.

Od ďalšieho partnera, výrobcu pramenitých vôd Rajec a Rajec Bylinka, dostane každý účastník zdarma pitný režim Rajec na celé obdobie chudnutia. Bonus pre víťaza: Motiváciou je poukaz na wellness pobyt v AquaCity Poprad, ktorý získa ten, komu sa podarí zhodiť čo najviac kíl pomocou zdravej diéty.

dnes 18:01 Váš Čas Rytmus môže byť vysmiaty, už ho citujú aj na EČV: Paťo, veď ty si hotový slovenský idol!

Slovenský reper Patrik "Rytmus" Vrbovský (37) má očividne fanúšikov nielen medzi pubertiakmi.

Rytmus môže byť vysmiaty, už ho citujú aj na EČV: Paťo, veď ty si hotový slovenský idol!
Na dovolenke sa zaľúbila, schudla 50 kg a chystala svadbu, keď prišla tá správa... Ženy, na tohto chlapa si dajte veľký POZOR!

Mala to byť veľká láska spečatená svadbou. Všetko sa skončilo inak.

Tajomstvo Hlinkovho listu na rozlúčku je vonku: Pri týchto slovách vás zamrazí

Hokejové Slovensko sa ešte stále spamätáva z náhlej smrti Miroslava Hlinku († 42).

NAJNOVŠIE Z RUBRIKY
Keby hlúposť nadnášala...! Z hlášok tejto modelky vám zostane rozum stáť!

Po popularite a sláve prahne tak, že pre ňu urobí úplne čokoľvek. Počiny a hlášky modelky Josie Cunningham (24) vás vyvedú z miery...

Na ktorom poschodí bývate? Nečakali by ste, ako veľmi vás toto číslo ovplyvňuje!

Číslo poschodia, na ktorom bývate, môže váš život ovplyvniť oveľa viac, ako ste si doteraz mysleli. Zistite, čo to pre vás znamená!

Revolúcia vo fyzike?

Temná hmota môže byť prvýkrát detekovaná. Znamenalo by to revolúciu vo fyzike.